مریم مجدلیه (فیلم ۲۰۱۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مریم مجدلیه
پوستر فیلم
کارگردانگارس دیویس
تهیه‌کننده
نویسنده
بازیگران
موسیقی
فیلم‌بردارگرگ فریزر
تدوین‌گر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفوکس فیچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-0۲-۲۶) (نگارخانه ملی لندن)
  • ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-0۳-۱۶) (بریتانیا)
  • ۲۲ مارس ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-0۳-۲۲) (استرالیا)
مدت زمان
۱۲۰ دقیقه[۱]
کشور
  • ایالات متحده
  • بریتانیا
  • استرالیا
زبانانگلیسی
فروش گیشه۱۱٫۰۹ میلیون دلار[۲]

مریم مجدلیه (انگلیسی: Mary Magdalene) فیلمی در ژانر درام دربارهٔ زندگی مریم مجدلیه است که از سوی واینستین کمپانی و یونیورسال استودیوز در ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد. رونی مارا، واکین فینیکس، چیویتل اجیوفور و طاهر رحیم بازیگران فیلم هستند.

خلاصه داستان[ویرایش]

در سال ۳۰ میلادی هنگامی که سرزمین یهودیه، تحت کنترل امپراتوری روم بود، زنی به نام مریم از شهر کوچک مجدله شروع به پیروی از عیسی اهل ناصره می‌کند. خانواده و پدرش سعی می‌کنند دررفتن او از خانه، دخالت کنند اما او آنها را پس می‌زند، او غسل تعمید را از عیسی پذیرفته و او و سایر حواریون قبول می‌کنند تا نومسیحیان را به نام پدر تعمید دهند. وی در اثبات اقتدار روح عیسی مانند سایر حواریون است و این باعث درگیری با سایر مریدان مرد، از جمله پطرس می‌شود. مریم عیسی را تا راه مصلوب شدن و رستاخیز دنبال می‌کند. در پایان او توسط پطرس به عنوان یک پیرو وفادار عیسی پذیرفته می‌شود. پطرس گزارش او را از رستاخیز مسیح می‌پذیرد و سایر حواریون را نیز تشویق می‌کند که پیام معاد خود را نیز بپذیرند و آن را به عنوان بخشی از کریگما اعلام کنند. در عنوان‌های اختتامیه گفته شد که، ابتدا مریم به عنوان یک فاحشه مشترک توسط کلیسای اولیه در هزاره اول خوانده می‌شود و در هزاره سوم، او به عنوان یکی از پیروان عیسی که در بین دوازده حواری بود و همراه آنها بود پذیرفته شده‌است.

بازیگران[ویرایش]

جوایز[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Mary Magdalene". Audi Dublin International Film Festival. Archived from the original on 28 April 2018. Retrieved February 7, 2018.</ref><ref>"MARY MAGDALENE". هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا.
  2. "Mary Magdalene (2018)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved March 18, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]